Laten zien wie je bent en waar je voor staat: daar draait visual branding om. Waarom? Zodat jouw klanten altijd zien én voelen wat jou(w) (concept) zo uniek maakt en zodat jouw medewerkers diezelfde waarden ook snappen en kunnen uitdragen. Bij No Nonsense Design trek ik die merkbeleving daarom door tot in de kleinste details, voor een groots resultaat. Deze zomer heb ik jullie graag elke week meegenomen naar 1 van de concepten die ik heb mogen vormgeven en vertelde ik jullie welk knap detail een sterk verhaal vertelt. In deze blog vind je het overzicht van elk van die verhalen.
1. Inrichting dierenartsenpraktijk: spreekkamer wordt operatiekamer
Hart voor Pootjes is een dierenartsenpraktijk met telkens twee patiënten: het beestje en het baasje! Gezonde beestjes en gelukkige baasjes zijn dan ook het streefdoel. Omdat de consultatieruimte net dezelfde is als de operatieruimte drong een simpele ingreep zich op om de spreekkamer snel om te toveren. De operaties moeten efficiënt verlopen met al het materiaal voorhanden. Tegelijkertijd moeten de baasjes ook niet geconfronteerd worden akelige werktuigen. De eenvoudige oplossing? Een praktische kast voor het materiaal die dicht gaat tijdens een consultatie.
2. Reisbureau: Ontwerp van iconen en relatiegeschenk
Reizen die op wieltjes lopen: daar staat Cirkel Reizen voor. Het visuele bewijs daarvan is een simpel detail: de wrapping van de trolley. Merk op dat de ronde vormen van de iconen de boventoon voeren en net als de trolley “jouw perfecte reis uitrollen”. Cirkel Reizen zorgt voor zorgeloze vakanties (onbezorgd in het zwembandje dobberen), unieke reizen (maatwerk dat op de radar komt), verrassende reizen (laat je verrassen door het kompas) en unieke reizen op het water (de patrijspoort).
3. Praktisch interieur met geïntegreerde branding
In deze summerstory, het verhaal van Studio Feniks: zij bieden je de nodige begeleiding naar een betere conditie of gezondere levensstijl. In het interieur zie je de twee merkwaarden van Studio Feniks terugkomen: doelen behalen en fun maken. De liniaal met cijfers en strepen op de grond pusht om steeds verder en beter te gaan en jezelf te overtreffen. De ronde stickers op de paal kunnen dan weer als roos dienen tijdens een sportieve oefening. Fun en sportieve doelstellingen: zichtbaar aanwezig in het interieur!
4. Ontwerp van een logo met een sterke storytelling
Eten online maakt met de naam al lekker eenvoudig duidelijk waar het om gaat: snel en zonder bullshit eten online bestellen. Een essentie die in één beeld gevat is in het laagdrempelige logo. Het bruisende oranje geeft aan dat het een energiek bedrijf is. De vork en de muis vloeien over in een logische slogan: klik en eet. Eten dat je nog het liefst snel hebt en dat maken de drie streepjes dan weer duidelijk.
5. Inrichting kledingwinkel
Ook retailers moeten hun kleding ergens vandaan halen: dat is waar deze groothandel in de fashion in het verhaal stapt. In de hippe en trendy winkel kunnen retailers hun collecties voor het komende seizoen uitkiezen. Het interieur houdt rekening met deze specifieke doelgroep. Zo is er een catwalk voor een modeshow, maar kan die catwalk ook opengeklapt worden tot een bankje. Het resultaat met wat stoelen en tafels? Een gezellige vergaderruimte midden in de inspiratie van het moment.
6. Een opvallend en uniek visitekaartje
Social Balance staat voor authentieke hulp op weg naar succesvol ondernemerschap. Het draait om evenwicht en de ondersteuning die je nodig hebt bij onder andere Social Media. Een detail zoals het visitekaartje vertelt je de essentie van Social Balance. Het bovenste deel? Voor jezelf. Het onderste deel dat is vormgegeven zoals een sharebutton. Dat scheur je af en deel je met ondernemers die het wel kunnen gebruiken. Hulp krijgen en hulp aanbieden: dat is balans.
7. Verlichting voor huiskamerrestaurant
Aen Tafel staat voor een heerlijke maaltijd met eerlijke ingrediënten en de tafel als sociaal gebeuren. Zo kan je een echte thuisbereide maaltijd afhalen, maar ook gezellig mee aan tafel schuiven in het huiskamerrestaurant. Om die huiselijke sfeer ten volle naar buiten te brengen staat 1 lange tafel centraal in het restaurant en is er gebruik gemaakt van bijzondere verlichting: een vergiet die dienst doet als lampkap. Het speciale effect van deze lamp verlicht de gezellig lange tafel. Een klein detail die perfect binnen de branding past!
8. Een high-end huisstijl
Topchefs of topchefs in spe ontzorgen en internationaal op de kaart zetten. Dat is de missie van The Glory of Excellence daarbij steunend op een indrukwekkend internationaal netwerk. Logischerwijze is bij dit publiek een high-end look een must. Daarom bestaat de afgelikte huisstijl uit toetsen goud en marmer die klasse uitstralen. Het logo? Een combinatie van een kroon (de kroon op hun werk) en een spotlight (de chef wordt in de spotlights gezet).
Wil jij volgende zomer ook deel uitmaken van onze Summerstories 😉 ? Laten we nu dan werk maken van jouw visueel verhaal! Neem vrijblijvend contact op met ons: [email protected]
Comments are closed.