Heeft uw onderneming een beetje liefde nodig?
Merken en producten gaan hoe langer hoe meer op elkaar lijken, de enige manier om de consument dan nog te kunnen verleiden is met emotie. Met emotie kan je een consument binden aan je merk, het creëert loyaliteit. Een lovemark is een merk dat een emotie, een bepaald gevoel opwekt, het geeft de consument vertrouwen, trots, het gevoel erbij te horen. Het gaat veel verder dan louter de verkoop van producten en diensten.
“A Lovemark is a brand that creates Loyalty Beyond Reason. It does this by forging an emotional connection with consumers through the use of Mystery, Sensuality and Intimacy.”
bron: Lovemarkscampus
Liefde is een vorm van geloven. Hetzelfde geldt voor lovemarks, het verhaal moet geloofwaardig zijn. Authenticiteit is eens zo belangrijk. En ook de manier waarop je je verhaal naar de consument brengt moet uniek zijn. De drager van je product of dienst is een deel van de boodschap, deze moet aangepast zijn aan het verhaal. Wij ervaren de wereld immers met onze zintuigen, deze zijn een poort naar onze emotie. Maak er dus gebruik van om consumenten te binden aan je merk.
“Behandel je klant als human being en niet als human buying.”
bron: Kevin Roberts, CEO van Saatchi & Saatchi
Een mooi ontwerp is een teken dat je je merk/je onderneming met liefde behandelt. We zeggen wel eens ‘form follows function’, maar het is ‘form’ dat het hart verwarmd. Of eenvoudiger gezegd: een slecht ontworpen merk kan nooit een lovemark worden.
Stel jezelf deze vragen over je merk / bedrijf:
- is het ontworpen om meer te leveren dan de (basis) functionele eisen?
- Is het het best ontworpen voorbeeld in zijn branche?
Als je minstens 1x nee hebt geantwoord, is de kans klein dat jouw merk ooit een Lovemark wordt. Maar hier kan verandering in komen! Met professioneel advies over de visuele aspecten van uw bedrijf, zoals het interieur van uw winkel of kantoor, uw huisstijl, logo, visitekaartje, brochure en meer kan u bij mij terecht. No Nonsense Design kan dat beetje extra liefde toevoegen aan uw onderneming, zodat die ook een lovemark wordt!
Wat kan ik voor u betekenen? Laat het mij weten!
Ondertekend met liefde (voor het vak!),
Debora
Comments are closed.