Retailers, en ondernemers in het algemeen, zijn altijd op zoek naar iets nieuws waar ze hun consument, en ook de concurrentie, mee kunnen verrassen. Een uitnodigend interieur waar iedereen zich welkom voelt en beleving aanbieden aan je klant zijn daarom een must.
Nu de lente eindelijk voor de deur staat is het misschien eens tijd om je winkel of restaurant op te fleuren. Letterlijk opfleuren dus met bloemen en planten. Want wat groen is niet enkel mooi om te zien, het verschoont ook de lucht, geeft kleur en geur. Het stimuleert al de zintuigen in je winkel en dat is niet enkel een trend, het is een bewezen manier om klanten in je winkel je merk op elk mogelijk manier te laten beleven.
Ik heb het dan niet over de typische kantoorplanten die aan de receptie staan of een een klein plantje aan de balie. Dat doen we ondertussen wel allemaal. Maar sommige merken gaan er veel verder in. Merken die hun ecologische, biologische of ‘groene’ kant willen laten zien.
Zo werd er een caféketen in China geopend, Home Café, waar klanten naast een kop koffie ook kunnen genieten van de zuivere lucht binnen… Heel relevant in China met zijn zware luchtvervuiling.
Ook bij Vino Veritas in Barcelona weerspiegelt het groene interieur het ecologische karakter van het merk. Dit restaurant is namelijk gespecialiseerd in organische wijnen en tapas van Spaanse origine. De branding werd doorgetrokken van het interieur tot de grafische huisstijl.
Enkele redenen waarom jij ook een beetje lente in je winkel moet binnenhalen:
- om een uitzonderlijke customer experience aan te bieden
- het verbetert het humeur (mensen met een goed humeur zijn makkelijker in koopstemming te brengen!)
- het verhoogt het verkeer naar jouw winkel toe
- het verhoogt de productiviteit van werknemers
Comments are closed.