Wij hebben ge-wel-di-ge klanten, echt waar er zitten een paar top-exemplaren tussen! Dat zeg ik echt niet zomaar, maar Valentijn is nu gewoon een periode waar we allemaal graag tonen wie we echt graag zien. En ik zie mijn klanten en hun zaak graag, omdat ik hen begrijp, als collega-ondernemer, maar ook als gepassioneerd ontwerpster. Daarom grijp ik nu de kans om onze klanten te tonen dat zij fantastisch zijn. Waarom? Omdat het ondernemers zijn die mij de vrijheid geven een ontwerp te maken dat volledig aansluit bij hun concept, zelfs als ik een gewaagd idee op tafel gooi, zijn ze helemaal mee en brainstormen we samen over de mogelijkheden.
Design For a Cause, not for applause.
Als er een nieuwe klant bij ons komt aankloppen met de vraag een nieuwe visuele identiteit voor hen te ontwerpen, is de eerste reactie vaak: ‘Ja maar jij wil gewoon iets mooi maken, een ontwerp dat een leuke aanvulling is op jouw portfolio.’ Dat idee verwerp ik volledig, dat is nooit onze prioriteit, dat is complete nonsense! Het is niet voor niets no nonsense design. Een ontwerp dat niet meer doet dan ‘mooi zijn’ is kunst. Daar kijk ik graag naar, maar dat maak ik niet. Wij maken ontwerpen die wérken.
Naast ontwerper ben ik ook een ondernemer en ik weet hoe belangrijk jouw zaak, jouw passie voor jou is. Ik weet dat als je budget uitrekt voor iets, dat dit een investering is die moet opbrengen! Daarom ontwerpen we nooit iets dat enkel mooi is. Schoonheid is belangrijk, maar komt niet op de eerste plaats voor een onderneming. Jij wil natuurlijk dat een ontwerp iets voor jou onderneming doet: het moet een publiek gaan aanspreken, je bedrijf moet gaan groeien, het moet de merkwaarden gaan overbrengen, een boodschap communiceren, meerwaarde geven aan jou klant,…
Strategische ontwerp keuzes
Daarom starten we elk ontwerp met een uitgebreide design briefing waar wordt gepolst naar de wensen en eisen, niet de esthetische dus, maar de strategische. Wij kruipen voor een project in het hoofd (en hart) van de ondernemer om te weten wat voor hùn business zo belangrijk is. Jouw onderneming behandel ik dan ook even alsof het de mijne zou zijn. Daarom kwam ik in de week ook super-enthousiast terug van een openingsreceptie van klanten die zelf ook enthousiast waren over het eindresultaat van het interieur van hun zaak. Want het interieur wérkt voor hun concept, voor hun onderneming, zo is gebleken.
Elke klant is anders, elke opdracht is ook anders. Daarom is de uitkomst, het ontwerp ook anders. Hoe dat er precies gaat uitzien weten wij nooit bij de start van het project, daar zit niet voor niets een ontwerpproces tussen. Maar dat die uitkomst of dat ontwerp voor je onderneming gaat wérken dat weten we wel!
Comments are closed.