Ketens steken veel creativiteit in hun etalage door middel van visuals, belettering, etalagepoppen en verlichting. Maar hoe zit dat bij de kleine zelfstandige? Uitzonderingen zijn er zeker, maar veelal zien we nog altijd de herfsttakjes en dennenappels rechtstreeks uit het bos. Een etalage dient uw klant aan te spreken en actualiteit uit te stralen, geen oubolligheid. Geef de passant een duidelijke indruk van het soort producten dat hij binnen kan vinden. En verras hem met een indrukwekkende etalage.
Dit weekend kwam ik voorbij de ‘Champagnotheque’ in Brussel, welke een zeer aantrekkelijke etalage had ingericht met enkel flessen champagne.
Niet alleen de etalage, ook de gehele uitstraling van uw gevel kan passanten binnenlokken. Zorg ervoor dat de naam van de winkel duidelijk zichtbaar is, van ver en van dichtbij, en zorg voor verlichting ‚s avonds.
Naast de uitstraling aan de straatzijde, dient ook de entree aantrekkelijk te zijn. Een veel gemaakte fout bij retailers is dat dit een soort van ‚zwart gat’ is. Niet alleen de juiste verlichting ontbreekt, maar hier worden vaak ook de ‚graaibakken’ geplaatst. Niet echt een aantrekkelijk beeld. Plaats hier de nieuwe, spetterende trends van de nieuwe collectie, het nieuwe seizoen.
Comments are closed.