Als ondernemer is het in 2020 een rumoerige tijd. Je bent daarom continu op zoek naar oplossingen om de crisis en lockdown te overwinnen, met als resultaat dat je creatief moet gaan nadenken en continu moet kijken naar welke kansen er binnen je werkveld liggen. E-mailmarketing is daarom, zeker deze tijd, een grote toegevoegde waarde. Voorkom je graag hoge kosten die je normaliter kwijt bent aan een hip marketingbureau? Lees dan vooral verder!
Blijf in contact met je (potentiële) klanten en kies voor e-mailmarketing
Vandaag de dag is het niet altijd even makkelijk om in contact te blijven met (potentiële) klanten. Je doelgroep verschuift waarschijnlijk van offline naar online gedrag. Door te kiezen voor deze vorm van marketing blijf je eenvoudig in contact met je (potentiële) klanten. Hier hoef je echter geen grote marketingbudgetten in te schakelen, je kan zelfs gebruiken van gratis software, zoals Mailchimp.
De voordelen van het werken met deze soort software
Marketing via e-mail met behulp van deze software biedt je verschillende voordelen. Zo profiteer je, door kwalitatief goede mails naar je klanten te sturen, bijvoorbeeld van:
- Gerichte mailings uitsturen op basis van interesses en gedrag
- Je integreert eenvoudig je Facebook account van je bedrijf
- Je bouwt snel en eenvoudig een mailinglijst op
- Je maakt eenvoudig een professionele template die past bij de huisstijl van je onderneming
- Je analyseert na het versturen van een mailing in een helder overzicht de statistieken van een nieuwsbrief
- A/B-testen op onderwerpregel, tijdstip van verzending en CTA-buttons? Ook dat is mogelijk met de software
Een opleiding Mailchimp online volgen?
Zoals je hierboven hebt kunnen lezen, biedt deze vorm van marketing met behulp van Mailchimp je vele voordelen als ondernemer. Erg aantrekkelijk natuurlijk, en zeker een kans die je als ondernemer met beide handen aan moet nemen.
Alvast veel succes met je e-mailmarketing!
Comments are closed.