Van huisstijl en logo veranderen? Het is voor veel ondernemers een spannende beslissing. Het heeft namelijk een grote impact op je hele hebben en houden: je moet online aanpassingen doen, ander drukwerk bestellen en er mentaal ook klaar voor zijn. Dus waarom zou je eigenlijk na al die jaren nog veranderen van huisstijl?
Waarom zou je veranderen van huisstijl?
Bij een overname of fusie, een naamsverandering van je bedrijf of een wijziging van je activiteiten ligt het voor de hand dat je verandert van huisstijl. Vaak lijken de redenen je echter minder duidelijk. Vergelijk het met jou als persoon. Je karakter en persoonlijkheid veranderen toch ook in de loop van de jaren? Je draagt andere kledij en gedraagt je anders. Met je merk is het net hetzelfde. Het groeit en daarmee ook je huisstijl. Van starter die alles zelf bij elkaar sprokkelde ben je gegroeid naar een bedrijf met een visie en heldere doelstellingen. Hoog tijd dus om je huisstijl te professionaliseren.
Aarzelend afscheid nemen …
Het is best emotioneel: het is net als een kindje dat je moet loslaten. Er is misschien ook een gevoel van onzekerheid: je voelt je goed met wat je hebt, maar weet niet wat de toekomst brengt. En het kost overleg, energie, tijd en geld om de verandering door te voeren.
… om te groeien naar beter en meer.
Dit alles mag je echter niet beletten om je een nieuwe huisstijl aan te meten, want je krijgt er heel wat voor in de plaats. Je komt professioneler over, trekt de juiste klanten aan die passen bij je bedrijf, creëert een vertrouwensband. Net daardoor kan je je klantenbestand ook uitbreiden. Een sneeuwbaleffect dus.
Veranderingen hoeven trouwens niet altijd drastisch te zijn. Nieuwe huisstijlkleuren kunnen bijvoorbeeld al een groot verschil maken. Een grotere naamsbekendheid en sterkere zichtbaarheid kan je zelfs met subtiele wijzigingen teweegbrengen.
Durf de sprong te wagen!
Overtuigd van de vele voordelen? Aarzel zeker niet om vrijblijvend een afspraak te maken. Bij een kopje koffie geven we je graag de nodige inzichten in hoe een huisstijl werkt. En bekijken we voor jou een voorstel op maat om jouw huisstijl te optimaliseren, zodat je kindje zonder te puberen kan doorgroeien naar een volwassen identiteit met professionele uitstraling.
Comments are closed.