Als je van plan bent je winkel een make-over te geven of een winkel te starten in 2015, hou dan rekening met deze trends.
1. Optimaliseren van de winkelformule
Het verkeer naar fysieke winkels daalt stilaan en dit zal zich ook voortzetten in 2015. Retailers zullen hun winkelformule moeten (her)overwegen. Een pop-up biedt de mogelijkheid voor kortere periodes op een locatie te verkopen, boetieks kunnen zich ook vestigen in een bestaande winkel (de shop-inshop-formule).
2. Ervaringen – geen producten
Denk niet langer aan het verkopen van producten, mensen kopen ‘ervaringen’. In het westen zijn we al lang voorbij het voldoen aan de basisbehoefte. Repititieve aankopen gebeuren steeds vaker online. Laat uw” off-line” winkel daarom voldoende beleving bieden. Biedt consumenten meer dan alleen het product, laat hen uw merk beleven. Sociale interactie bijvoorbeeld lokt en houdt meer mensen in de winkel. Geen idee wat beleving voor uw merk of winkel zou kunnen zijn? Voor inspiratie kan u terecht bij No Nonsense Design, wij bieden creatieve oplossingen voor ondernemingen in de retailsector.
3. Omarm technologie
Handelaars zullen met meer technologische innovaties kunnen experimenteren in 2015. Deze zouden de winkelervaring kunnen verbeteren. Virtuele paskamers en interactieve etalages zijn enkele manieren om de ‘augmented reality’ te gebruiken om de aandacht te trekken van het winkelend publiek.
Deze in-store technologieen worden niet alleen ingezet om het winkelen te vergemakkelijken, maar ook om entertainment en betrokkenheid toe te voegen aan de winkel. Retailers zullen hun aandeel van de markt moeten beschermen door omgevingen te creëeren die klanten aantrekken en doen terugkomen
Comments are closed.