1. Toon het product
Toon je product op de best mogelijke manier: deze moet de consument in de winkel lokken. Blokkeer de zichtlijnen niet door hogere armaturen te plaatsen voor het display met je product en plaats het display op een natuurlijk kijkhoogte.
2. Eenvoudige presentatie
Sommige shoppers zijn niet bereid een overvloed aan informatie te verwerken en verscheidene producten te onderzoeken. Voorzie daarom een visueel onderscheid in de alternatieven, waarbij de visuele differentiatie de belangrijkste verschillende kenmerken weerspiegeld.
3. Navigatie
Bij een bezoek aan een winkel dat niet bekend is, hebben consumenten de behoefte aan een visueel stappenplan welke hun begeleid naar de afdeling of het product dat ze zoeken. Duidelijke borden met tekst of grafische elementen kunnen een afdeling of categorie aanduiden.
4. Minimaliseer rommel
Zoals beschreven in het vorige punt zijn borden handig in de navigatie, maar meer borden is niet persé beter. Het is belangrijk de visuele belasting van de klant te beheren. Een rommelige indruk kan ook worden vermeden door rekken strak te houden en producten te organiseren.
5. Waarde overbrengen
Het uiterlijk van elk product moet de voordelen die het biedt duidelijk overbrengen. Niet enkel de verpakking, maar ook de presentatie moet dit onderstrepen. In het geval van moeilijke of dure aankopen, heeft winkelend publiek meer tijd, privacy en ruimte nodig om de selectie te maken.
6. Toon nieuwe producten centraal
Nieuwe producten zijn de levensader van de detailhandel. Ze lokken nieuwe shoppers in de winkel en verleiden bestaande klanten om terug te keren. En ze kunnen de motoren zijn voor de groei van de omzet.
7. Maak het shoppen gemakkelijk
Als men het gemakkelijk maakt de gewenste producten snel te vinden, zal er meer tijd zijn om te zoeken naar complementaire producten, nieuwe merchandise en impuls items.
Dit kan de omvang en de winstgevendheid van het winkelmandje te stimuleren, evenals verbetering van de klanttevredenheid en loyaliteit.
8. Maak de ervaring aangenaam
Zoals Walt Disney ooit zei „People spend money when and where they feel good”
9. Spreek met autoriteit
De beste winkels sturen een duidelijke, zelfverzekerde boodschap aan de klant dat die zijn of haar behoeften zal worden voldaan. Dit bericht wordt versterkt door alle aspecten van het winkel milieu: het uiterlijk van de winkel en de ambiance, de verkopers, de product selectie, prijzen, merchandising en reclame. Samen vormen deze elementen de ziel van het merk.
10. Flexibiliteit
Verandering omwille van de verandering kan de consument verwarring en frustratie veroorzaken. Echter, de beste winkels testen voortdurend nieuwe concepten en verfijnen de in-store omgeving om te voldoen aan trends in de voorkeur van de consument.
Comments are closed.